Probrané učivo

22.5., 25.5.2015: Souvětí, opakování na HT

PS str. 60 - celá

21.5.2015: Souvětí

Základní skladební dvojice ve větě jednoduché:

Dívky nakupovaly, ale dárek nekoupily.

Chlapci běhali po lese a vyplašili všechnu zvěř.

Rodiče ještě netušili, jaké okolnosti kolem toho nastaly.

20.5.2015: Souvětí

Prac. sešit str. 59 - celá

19.5.2015: Souvětí

schéma souvětí

byl zadán DÚ

18.5.2015: Shoda přísudku s podmětem

cvičný diktát

příprava na HT (v úterý 26.5.)

4. a 5.5.2015: Shoda přísudku s podmětem

Prac.sešit str. 54 cv. 1, str. 56 cv. 8 a 9

Několikanásobný podmět: pokud je jeden člen rodu mužského životného, píše se v přísudku -i.

Pozor: děti, oči, uši - rod  ženský!

30.4.2015: Pravopis

- procvičování pravopisu:

učebnice str. 178, cv. 3 - první a druhá věta - určit slovní druhy, skladební dvojice, mluvnické kategorie u podstatných jmen a u sloves

29.4.2015: Shoda přísudku s podmětem

- procvičování

- prac.sešit 56 / 7+8

- diktát na koncovky podstatných jmen

28.4.2015: Shoda přísudku s podmětem

Prac. sešit str. 54, cv. 2 (neopisovat), str. 55, cv. 3 a 5

Do školního sešitu:

Draci létal- vysoko.

Kukl- motýlů se začal- otevírat.

Dav- fanoušku skandoval-. /podmět: davy!/

- vyznačit: základní skladební dvojice, rod podmětu, doplnit i/y, rozvíjející skladební dvojice, slovní druhy

27.4.2015: Shoda přísudku s podmětem

- v minulém čase platí: podmět v rodě  mužském životném (ti) - v přísudku i

                                                        mužském neživotném (ty) - v přísudku y

                                                        ženském (ty) - v přísudku y

                                                        středním (ta) - v přísudku a

Byl zadán DÚ: PS str. 55, cv. 4

24.4.2015: Několikanásobný podmět

Maminka a tatínek jdou do kina.

Na stole leží kniha, sešit a pero.

Do sešitu napsat 1 vlastní větu s několikanásobným podmětem. Pozor: musíte se na podmět ptát Kdo, co?

Prac.sešit str. 53, cv. 4

22.4.2015: Podmět nevyjádřený

- česká věta nemusí obsahovat podmět

Honza píše úkol. Sedí u stolu. (on, Honza)

V první větě je podmět vyjádřený - lze ho podtrhnout. Ve druhé je podmět nevyjádřený - není ve větě, nelze ho podtrhnout, ale známe ho.

PS - str. 55 / 6, 52 / 2

testík - ve větě Dikobraz obývá jižní Evropu vyznačit základní i rozvíjející skladební dvojice, určit druhy slov, u pojdstatného jména určit mluvnické kategorie (pád, číslo, rod, vzor), u slovesa určit mluvnické kategorie (osoba, číslo, způsob, čas)

21.4.2015: Základní skladební dvojice

Pozor na otázky:

Přísudek - co dělá podmět, co se říká o podmětu?

Podmět - Kdo, co? + přísudek + zbytek věty

PS str. 52, cv. 1, 3 (určit slovní druhy všech slov)

20.4.2015: Věta jednoduchá

prac. sešit str. 49, cv 2, str. 50, cv. 4

DÚ: učebnice str. 148, cv 3a

17.4.2015: Věta jednoduchá

Prac.sešit str. 49, cv. 1, 2 (pouze 1. a 2.věta, 3. a 4.věta za DÚ)

16.4.2015: Věta jednoduchá

Prac. sešit str. 50, cv. 3 - celé

Do škol.sešitu napsat na 1.řádek Maminka peče. Na 2.řádek větu rozšířit o 1 větný člen (Maminka peče buchty.) Na 3.řádku opět přidat 1 větný člen (Moje maminka peče buchty.) atd. až na 7.-11.řádek (Kdo zvládne nejvíc?)

Psali jsme diktát.

15.4.2015: Stavba věty jednoduché

větné členy, skladební dvojice, základní skladební dvojice - viz učebnice str. 159

Naznačovali jsme skladební dvojice, např. věta Maminka vaří výbornou polévku. (maminka = vaří, vaří - koho, co? - polévku, polévku -jakou?- výbornou)

                                                                    Malý Adam si hraje na pískovišti.(Adam = si hraje, Adam -jaký?- malý, hraje si -kde?- na pískovišti)

Prac.sešit str. 50, cv. 3 - první věta společně (Jaké vyučování? Kdy končí? Komu končí? - Dnešní nudné vyučování končí dětem po 5.vyučovací hodině.), 2. a 3. větu dokončit doma.

14.4.2015: Slovesa - shrnutí

Přítomný a budoucí čas - í! (prosí, spí, zaspí)

Prac.sešit str. 42, cv. 4, 5

                str. 43, cv. 11, 12

Na zítra nezapomenout přinést čtenářské deníky!

13.4.2015: Tablety

práce s tabletem, prostředí i-třída (www.dumy.cz, přihlášení e-mailovou školní adresou - jmeno.prijmeniv@zsmarjanka.cz + svým heslem - v ŽK)

10.4.2015: Mluvnické kategorie sloves

U sloves určujeme: osobu, číslo, způsob, čas

Do škol.sešitu jsme určovali mluvnické kategorie sloves

    - pozor: u rozkazovacího způsobu se čas neurčuje

                u podmiňovacího způsobu rozlišujeme podmiňovací způsob přítomný (spal bych) a minulý (byl bych spal)

Prac. sešit str. 47/cv. 5, 48 / 3 - jen první část (doplnit chybějící slova a vyhledat slovesa v podmiň.způsobu)

Za DÚ prac.sešit str. 48, cv. 2

9.4.2015: Způsob podmiňovací

učebnice str. 150 - 151 - žlutá tabulka

prac.sešit str. 47, cv. 1

8.4.2015: Způsob rozkazovací

učebnice str. 148 - žlutá tabulka, cvičení 3

Prac.sešit str. 46, cv. 2 a 3

Byl zadán DÚ: PS str. 46, cv. 1

7.4.2015: Slovesný způsob

učebnice str. 146 - shrnutí

prac. sešit str. 45, cv. 1 a 2

1.4.2015: Oprava HT a kontrolního diktátu

Vzhledem ke špatnému výsledku diktátu ukládám na velikonoční prázdniny následující DÚ:

- na papír pod diktát udělat opravu, nechat podepsat od rodičů

- do domácího sešitu napsat postupně cvičení 4 a, b, c z učebnice str. 133 - 134 - jako diktát

Příští týden budeme psát opravný diktát. Doporučuji vrátit se i k cvičebnici Vyjmenovaná slova a nechat děti několik cvičení vyplnit.

30.3.2015: Opakování před HT

- určování mluvnických kategorií podstatných jmen

- rozlišování rodu mužského životného a neživotného (podle 1.a 4.pádu)

- koncovky a vzory podstatných jmen

- 5.pád - poslanče X soudce

27.3.2015: Opakování před HT

- diktát vět, určování slovních druhů

26.3.2015: Slovesa (suplovaná hodina)

PS str. 41/ 1, 3, 42/ 6, 7, 44/ 14, 15, 16

DÚ: učebnice str. 144, cv. 13a

25.3.2015: Minulý čas sloves

Pozor na 2.os.čj.: přál sis, smál ses!

PS str. 44, cv. 13

24.3.2015: Časování sloves

sloveso být: já jsem, ty jsi, on je, my jsme, vy jste, oni jsou

PS str. 40, cv. 9 a 41, cv. 2

Psali jsme kontrolní práci - koncovky podstatných jmen

23.3.2015: Slovesné tvary

výklad viz učebnice str. 140 - slovesa zvratná, infinitiv, slovesné tvary jednoduché a složené

PS str. 43, cv. 8 a 9

Byl zadán DÚ

19.3.2015: Slovesa

osoba: 1., 2., 3.

číslo: jednotné, množné

čas: přítomný, minulý, budoucí

prac.sešit str. 39/ 3 - určovat osobu, číslo, čas, 40/7, 5

- testík: doplňovačka - koncovky podstat.jmen

Byl zadán DÚ.

18.3.2015: Koncovky podstat.jmen, slovesa

diktát - koncovky podstatných jmen + vzory

Slovesa: ohebná, časují se, číslo jednotné a množné, 1.(já, my), 2.(ty, vy) a 3.osoba (on, oni)

prac.sešit str. 39, cv. 1(určit slovní druhy všech slov), 2, 4 (toto cvičení dokončit za DÚ)

17.3.2015: Podstatná jména

- určování mluvnických kategorií podstatných jmen - podstatná jména ze cvičení v prac.sešitě str. 37, cv. 2 - určit pád, číslo, rod, vzor

- cvičný diktát - slovní spojení s podstat.jménem + napsat vzor podstat.jména (např. mezi dívkami - ženami, truhla s drahokamy - hrady, v pytli - ve stroji)

Byl zadán DÚ: učebnice str. 127, cv. 15.

16.3.2015: Koncovky podstatných jmen

- opakování vzorů

- prac.sešit str.38 - celá stránka

- dobrovolný DÚ: postupně dokončit cvičení na str. 36 a 37 (někteří žáci již mají hotovo)

Od příští hodiny začneme psát diktáty a doplňovací cvičení na známky!

20.2.2015: Rod mužský

- prac.list - rozlišování životnosti, koncovka -- ovi (pánovi)

Prac.sešit str. 36, cv. 7

Za DÚ dokončit celou stranu 36 v prac.sešitě. Pokud někdo chyběl, dokončí i předcházející strany.

19.2.2015: Rod mužský

procvičování - prac.list

úkol pro nemocné žáky: dokončit všechna cvičení v PS do str. 36 včetně

18.2.2015: Koncovky podstatných jmen

rod mužský - 5.pád: slova zakončená - ce mají v 5.p. zakončení -ce, např. soudce - soudce

                                  slova zakončená -ec mají v 5.p. zakončení -če, např. poslanec - poslanče

procvičení: PS str. 35 cv. 5

17.2.2015: Koncovky podstatných jmen

Prac.sešit str. 35, cv. 3 - pozor: poslední slovo rorýs má 2 řešení: 2.pád rorýsa - pána, ale i rorýse - muže!...í..

Zkušební diktát - koncovky podstatných jmen všech rodů.

16.2.2015: Rod mužský

- pracovní list - rozlišování vzorů

- množné číslo vzoru pán  páni / pány

Domácí úkol: Napsat větu se slovem páni, pány, lvi, lvy.

13.2.2015: Rod mužský

kontrola prac. listů z min.hodiny

Pozor: pánovi, předsedovi -ovi, o lesích - ích!

Za DÚ naučit se skloňovat všechny vzory rodu mužského v čísle jednotném i množném - viz učebnice str. 123 a 124.

12.2.2015: Podstatná jména - opakování (suplovaná hodina)

prac. list vyjmen.slova.rtf (982)

            slovní druhy.rtf (7360)

            vzory POJ.rtf (2944)

            r.mužský.rtf (1352)     

11.2.2015: Podstatná jména - vzory rodu mužského

neživotná: hrad (2.pád hradu, les - bez lesa) - stroj (2.pád stroje)

životná: pán (2.pád pána) - muž (2.pád muže)     

            předseda - soudce

prac. list vzory rod mužský.rtf (3491)

Kontrola DÚ.

Byl zadán DÚ.

10.2.2015: Podstatná jména - vzory rodu mužského

pán - hrad - končí na tvrdou nebo obojetnou souhlásku - dále se dělí podle životnosti

muž - stroj - končí na měkkou souhlásku - dále se dělí podle životnosti

předseda, soudce - končí na a / e

Byl zadán DÚ.

9.2.2015: Podstatná jména - rod mužský

rozlišování rodu mužského životného a neživotného:

životný: 1.pád není shodný se 4.pádem (sněhulák - sněhuláka)

neživotný: 1.pád je shodný se 4.pádem (strom - strom)

PS str. 34 / 2

Byl zadán DÚ

5.a 6.2.2015: Podstatná jména - rod střední a ženský

- prac. list - rod ženský

- diktát - rod střední a ženský (slovní spojení, např. chodit do školy, hvězdy na nebi....)

3.2.2015: Podstatná jména - procvičování rodu středního a ženského

- doplňování i/y do koncovek podstat.jmen - určování vzorů

- zkušební diktát

Byl zadán DÚ

2.2.2015: Podstatná jména

prac. list na podstatná jména rodu středního, na známky byla spojení:

na pol-

průmyslové odvětv-

těžkými bidl-

proplouvat zdymadl-

opatřit čísl-

s uměleckými díl-

pádlovat vesl-

v tichém rákos-

vydatnými krmiv-

na Lab-

mazi umývadly-

okna s rozbitými skl-

taška s líčidl-

 

27.1.2015: Podstatná jména - rod ženský

- procvičovali jsme skloňování (děti tvořily tvary v zadaném pádu a rodu)

- kontrola DÚ, vysvětlení nejasností a chyb

- samostatná práce - prac.list na pojdstat.jména rodu středního

27.1.2015: Podstatná jména - rod ženský

Prac.sešit str. 33, cv. 1 a 2

Byl zadán DÚ.

27.1.2015: Podstatná jména - rod ženský

diktát: procvičování pravopisu podstat.jmen rodu středního

Rod ženský - učebnice str. 111/ tabulka

DÚ: naučit se skloňování str. 113

27.1.2015: Podstatná jména - rod střední

procvičování skloňování - utvoř 7.pád č.j. od slova zelí a připiš vzor (zelím - stavením)

procvičování pravopisu - na pol- (vzor ve stejném tvaru - na moři - i) - na poli

23.1.2015: Podstatná jména - rod střední (suplovaná hodina)

učebnice str. 101 / 1, 104/ 4 - ústně, 109/11b - písemně do škol.sešitu

21. a 22.1.2015: Podstatná jména - rod střední

PS str. 32/ 4, 33/5

uč. str. 109 - ústně

do školního sešitu jsem zadávala úkoly typu: napište 7.pád čísla množného od slova veslo (musí umět odůvodnit pravopis - tj určit vzor ve správném tvaru)

20.1.2015: Podstatná jména - rod střední

PS str. 32, cv. 1, 2, 3

Byl zadán DÚ

19.1.2015: Podstatná jména - rod střední

- vzory středního rodu, pravidla přiřazování slov ke vzorům, v učebnici se naučit skloňování všech vzorů rodu středního.

16.1.2015: Podstatná jména (suplování)

uč. str. 99, cv. 5 - vypsat všechna podstatná jména a určit u nich pád, číslo, rod

uč. str. 100, oranžová tabulka

15.1.2015: Podstatná jména

uč. str. 93, cv. 3 - opsat slova do sloupečku do školního sešitu, určit u nich pád, číslo, rod (u některých slov mohou být i 2 či 3 pády)

kontrola DÚ v PS: problém bylo slovo chvíli v poslední větě - slovo chvíle může bý podstatným jménem (lze skloňovat, např. za chvíli), ale i příslovcem (chvíli usilovně přemýšlel - lze nahradit např. slovem dlouho usilovně přemýšlel)

14.1.2015: Podstatná jména

Prac. sešit str. 30, cv. 3

Do škol.sešitu: to dítě, to oko, to ucho - rod střední  X ty děti, ty oči, ty uši - rod ženský!

Byl zadán DÚ

13.1.2015: Hodnotící test
12.1.2015: Podstatná jména - pád, číslo, rod

- procvičování určování mluvnic.kategorií

PS str. 29, cv.2

9.1.2015: Podstatná jména - pád, číslo, rod

- kontrola cvičení v PS z minulé hodiny

do škol.sešitu zapsat slova: z lesů, na poli, k Ivanovi - určit u nich pád, číslo, rod (u mužského rodu životnost, tj mužský životný X mužský neživotný)

Jak poznat rod mužský životný: 1.pád čísla jednotného (pán, muž, sněhulák) není shodný se 4.pádem čísla jednotného (pána, muže, sněhuláka)

Jak poznat rod mužský neživotný: 1.pád čísla jednotného (dům, strom, les) je shodný se 4.pádem čísla jednotného (dům, strom, les)

8.1.2015: Podstatná jména - pád, číslo, rod (suplovaná hodina)

Prac.sešit str. 29/ cv.1, str. 31/ cv 4, 6, 7

7.12015: Opakování na HT

- psaní ě / je (vjezd, běh...), předpony + kořen slova (nej+úžasnější, roz + stříhat)

6.1.2015: Opakování na HT

diktát: Cyklista vyjel na kopec. Malá princezna Anna neúnavně tancovala. Pes Alík rychle zaběhl do boudy. Bezhlavý rytíř je bez hlavy.

- určit slovní druhy

- vypsat podstatná jména a určit pád, číslo, rod

PS str. 26, cv 4 - dokončit za DÚ

5.1.2015: Opakování na HT /13.1.2015/

1/ diktát - vyjmen.slova, psaní předpon a přípon, vlastní jména, clova cizího původu, ú/ů, vje/vě, bje/bě...

Prac.sešit str. 23, cv 5 - doplnit, potrhnout vlastní jména zeleně, slova cizího původu žlutě

17.12.2014: Slovní druhy

- určování slovních druhů, vymýšlení vět podle zadaných slovních druhů

- učebnice str. 83, cv. 3

16.12.2014: Slovní druhy

prac.sešit str. 26, cv. 5 a 6, str. 27, cv. 7

Do škol. sešitu:

! kdo, co, jaký, který, čí, jenž = zájmena

15.12.2014: Slovní druhy

Částice

- uvozují věty přací (ať, nechť, kéž), ano, ne...

Citoslovce

- zvuky

- lze jimi nahradit sloveso: Kočka skočila přes plot. Kočka hop přes plot.

Učebnice str. 78, cv 15 a 16

Pracovní sešit str. 28, cv 13 - dokončit za DÚ

11.12.2014: Slovní druhy

PS str. 19, cv 2 - pravopis

Spojky

- PS str. 28, cv. 12 - podtrhnout spojky, dokončit celé cvičení

spojky mohou spojovat slova (tatínek a maminka, bundu nebo svetr), nebo věty:

Otevřel dveře a vyšel ven. V1 a V2.

Když prší, jsem doma. Když V1, V2.

DÚ: prac. sešit str. 23, cv. 6

10.12.2014: Slovní druhy

Předložky

- PS str. 28, cv. 12 - podtrhnout předložky

- uč. str. 76 / 12 - ústně

domů, nahoře (příslovce) X do domu, na horu (předložka + podstat.jméno)

! z + 2.pád

! s + 7.pád

DÚ: učebnice str. 76, cv.11

9.12.2014: Slovní druhy

Prac.sešit - str. 28, cv. 11 - kontrola, cv. 12 - podtrhnout jen zájmena

Příslovce

Ptáme se na ně Kde? Kam? Kudy? Kdy? Proč?

Pozor na záměnu s příd.jménem! Příslovce: pěkně, dobře, vesele X příd.jméno: pěkný, dobrý, veselý

uč. str. 76, cv 10 a 11 - ústně

5.12.2014: Slovní druhy - suplování

Pracovní sešit - str. 27, cv. 8, 9, 10,
                       str. 28, cv. 11

4.12.2014: Slovní druhy

Prac. sešit str. 22, cv. 4

Do škol. sešitu hra: vymyslet podstatné jméno, příd.jméno, zájmeno, číslovku a sloveso začínající na písmeno j ( o, m, t) např. jaro - jelení - já - jeden - jet

Vymyslet větu, která bude obsahovat:

podstatné jméno a sloveso (schéma 1 - 5.), např. Jana spí.

další větu 2 - 1 - 5. (tj příd.jméno - podstatné jméno - sloveso), např. Rudé růže voní.

3 - 2 - 1 - 5. ( zájmeno - příd.jméno - podstat.jméno - sloveso), např. Můj malý bratr zlobí.

3.12.2014: Slovní druhy

Prac.sešit str. 22, cv 3 a+b - opakování pravopisu vyjmen.slov

Číslovky - vyjadřují počet, pořadí

1/ určité (tři, pátý, šestkrát - lze je zapsat čísly)

2/ neurčité (několik, mnoho)

učebnice str. 75, cv. 9 - ústně

Slovesa - vyjadřují děj

v přítomném čase končí na í: prosí, žehlí

2.12.2014: Slovní druhy

Zájmena - zastupují podstatná nebo přídavná jména nebo na ně ukazují

např. já, můj, naše, ten, nikdo, něco, všechen, každý

učebnice str. 74, cv. 5 a 6, str. 75, cv. 7 a 8 - ústně

zvratná zájmena: se, si - píšeme zvlášť - učit se, zapsat si

osobní zájmena: já, ty, on, my, vy, oni

Skloňování zájmena já:

1.p. já

2.p. mě

3.p. mně / mi

4.p. mě

6.p. mně

7.p. mnou

! 2. + 4.pád mě, 3. + 6. pád mně

DÚ - uč. str. 75, cv. 7

1.12.2014: Slovní druhy

1) ohebné - skloňují se (podst. jména, příd.jm., zájmena, číslovky) nebo časují (slovesa)

2) neohebné (příslovce - citoslovce)

Podstatná jména - názvy osob, zvířat, věcí, předmětů a dějů

ukazujeme na ně ten, ta, to

- vlastní podst. jména (Alík)

- obecná podst.jména (pes)

Přídavná jména - vlastnosti podstatných jmen

ptáme se na ně jaký, který, čí

vymyslet věty se slovy nemocný a vedoucí, aby slovo bylo podst. jménem a příd. jménem

např. Nemocný šel k lékaři. Nemocný žák odešel domů.

28.11.2014: Vyjmenovaná slova

PS str. 24, cv. 7 a 9

uč. str.70, cv. 1 do škol.sešitu

DÚ - básnička na středu + budeme psát malý diktát z vyjmen.slov

27.11.2014: Pravidla českého pravopisu

- vyhledávali jsme slova v Pravidlech (ověřování správnosti, soutěž v rychlosti - kdo vyhledá slovo nejrychleji)

- PS str. 21, cv. 2

Byl zadán DÚ - uč. str. 56, cv. 5

26.11.2014: Vyjmenovaná slova

- uč. str. 68 / básnička

- PS str. 21, cv. 1

- do škol. sešitu připravit tabulku:  

podstatné jméno obecné podst.jméno vlastní sloveso  přídavné jméno
myš Litomyšl mýlit se umytý
...      

 soutěžili jsme, kdo první vyplní tabulku - vyjmenovaná slova a slova příbuzná po M, B, Z, S

- do sešitu napsat slovo NACHOMÝTNOUT SE - během 2 minut z písmen poskládat co nejvíce slov (např. mýt se, tnout...)

Literatura:

pracovali jsme s básničkou Žába v čítance na str. 22 (za DÚ je naučit se ji zpaměti)

                        Žába

                Emanuel Frynta

        Jsem studovaná žába Mici

        a potrpím si na mluvnici.

        Moc věcí dělám jedině

        jen kvůli správné češtině.

 

        Vylezu třeba z kaluže

        a jdu se dívat na plže –

        to proto, že bych v kaluži

        hleděla chybně na plži.

 

        (A je to fajn i kvůli tomu,

        že plži ráda, u sta hromů!)

 

- vymýšleli jsme vlastní básničku, která začíná veršem:

Už se těším na Vánoce

25.11.2014: Vyjmenovaná slova

PS str. 21, cv.21

Vyjmen.slova str. 27, cv. 19, str. 28, cv. 20

Soutěž: do školního sešitu napsat za 1 minutu co největší počet názvů pro zvířata, která patří mezi vyjmenovaná slova nebo slova příbuzná (vítězka napsala 15 slov)

24.11.2014: Vyjmenovaná slova

- opakování pravopisu

- PS str. 20, cv. 1 a 2 (dole u Z)

- malý dikrát z vyjmenovaných slov

Zítra přinést Vyjmenovaná slova!

21.11.2014: Vyjmenovaná slova po z

Do školního sešitu napsat věty se slovy:

nazývat se (jmenovat se) - nazívat se (únavou)

brzy - brzičko

Hra: vymyslet název pro osobu, zvíře, věc (rostlinu, část těla, jídlo), děj - vyjmenovaná a příbuzná slova b, l, p, s

Prac.sešit str. 19, cv. 1 (dole)

20.11.2014: Vyjmenovaná slova po v

Zkoušení: vyjmenovat vyjmenovaná slova po b - s

Do školního sešitu napsat věty se slovy:

výt (pes) - vít (splétat)

výr (pták) - vír (krouživý pohyb)

výskat (jásat) - vískat (ve vlasech)

výška (vysoký) - vížka (věžička)

Do škol.sešitu zapsat: ! vidět, viset, viklat, vinout - naučit se tato slova zpaměti

19.11.2014: Vyjmenovaná slova po s

Do školního sešitu napsat věty se slovy:

sypat - sípat

sýra (2.pád od sýr) - síra

sýrový - sírový

syrový

Pracovní sešit str. 18, cv. 1

Byl zadán DÚ.

18.11.2014: Vyjmenovaná slova - po p

Do školního sešitu zapsat téma hodiny, vymyslet věty se slovy:

pyl – pil

opylovat – opilovat

pýcha – píchá

pýchavka

pracovní sešit str. 17 , cv. 1, 2, 3, 4

- za DÚ str 18, cv.5 v prac.sešitě

14.11.2014: Vyjmenovaná slova - po m

- Pracovní sešit str. 16, cvičení 2 a 3

- do školního sešitu napsat věty se slovy: my - mi, mýt - mít, vymýtit - vymítat

Za DÚ str. 15, cv. 1 v pracovním sešitě + umět perfektně odříkat vyjmenovaná slova po b, l, m

13.11.2014: Vyjmenovaná slova - po l

- opakování - hra

- do škol.sešitu napsat věty se slovy:

mlýn - mlít

blýská se - blízká

vlys - lis

slynout - slinit

lyska - líska

vyplývat - vyplivat

lýčený - líčený / nalíčený

12.11.2014: Vyjmenovaná slova - po b

- do škol.sešitu napsat věty se slovy: nabil /nabyl, bil /byl, bidlo / bydlo

- PS str. 13 a 14, kontrola cvičení č. 3, 4 a 5

Byl zadán DÚ

11.11.2014: Oprava HT
10.11.2014: Vyjmenovaná slova

- samostatná práce, cv. v PS str. 13 a 14/ 4, 5

7.11.2014: Čtvrtletní hodnocení

- vyplňování tabulky v ŽK str. 50 - 51

6.11.2014:Hodnotící test

- všichni zvládli napsat v časovém limitu, někteří byli velmi rychlí

3.-5.11.: Opakování před HT

- stále opakujeme všechno probrané učivo (učebnice do str. 48 - kromě sloh.úkolů)

Cvičíme diktát: slova cizího původu (cyklista, tričko), vlastní jména (město Jablonec nad Nisou, České Budějovice, pohoří Krkonoše, jih Moravy), ů / ú (neúspěšný), předpony (bezzásadový, rozcvičit se), je/ě (oběhnout, objet)

Stavba slova: předpona, kořen, příponová část

Řazení příjmení a jmen podle abecedy

Význam slov cizího původu

24.10.2014: Psaní slov cizího původu

- procvičování slov z čebnice str. 39 - 40

 PS str. 12, cv.5 a ve skupinách str. 11, cv. 3

23.10.2014 Slova cizího původu

PS str. 12, cv 6

učebnice str. 39 - 40 - "pamatujte si"

do škol.sešitu:

h, ch, k, r + i (historie, chirurg, kino)

c + y (cyklista)

výslovnost: diktát, lokomotiva (vyslovujeme dy, ty)

Byl zadán DÚ

22.10.2014 Obecná a vlastní jména, řazení slov podle abecedy

hra: jméno, věc, země, zvíře - na zadané písmenko napsat, pozor na počáteční písmenko

řazení jmen a příjmení podle abecedy: do škol.sešitu napsat co nejvíce jmen na písmeno M (Mirek, Michal, Mirka....) a seřadit je podle abecedy

hra: řazení žáků ve třídě podle jmen, podle příjmení

21.10.2014: Obecná a vlastní jména

učebnice str. 36, cv. 5 - ústně (řešením je město Soběslav - ...sobě Slavoj...)

do školního sešitu: ! Praha, Čech, Čechy (podstatná jména) X pražský, český (přídavná jména) Ale: Pražský hrad (název) = Hrad X (hrad Karlštejn)

                              sever, jih - severní Čechy, jižní Morava X Severní Amerika, Jižní Amerika (kontinent)

Prac.sešit str. 11, cv. 4 dokončit                                      

20.10.2014: Vlastní jména

hra: země - město - řeka - jméno

psaní víceslovných názvů měst - České Budějovice, Jablonec nad Nisou, Deštné v Orlických horách, Nové Město na Moravě - viz učebnice str. 38

PS str. 11, cv 4 - jen 4 řádky

Byl zadán DÚ

17.10.2014: Diktát

uč. str. 23, cv 3 - cvičný diktát

PS str. 10, cv 1 a 2 - dokončit za DÚ

16.10.2014: Vlastní jména

uč. str. 33 - 34, cv. 1 - společná práce, úkoly za textem (Vět. vzorec u úkolu c: Když V1, která V2, V3.)

Podstatná jména - obecná /pes, řeka/

                          - vlastní /Alík, Vltava/

Byl zadán DÚ.

15.10.2014: Stavba slova

závěrečné procvičování pravopisu souvisejícího se stavbou slova - viz učebnice str. 26, cv 4, str. 32

14.10.2014: Stavba slova

procvičování tvoření slov pomocí přípon

Byl zadán DÚ.

13.10.2014: Stavba slova

učebnice str.29 cv. 2 - písemně do škol.sešitu

str. 31 - ústní procvičování

10.10.2014: Pravopis

učebnice str. 30, cv.7

Opětovná pravidla pro zápis knih do čtenářského deníku.

9.10.2014: Psaní -ě- / -je-

doplňovací cvičení na známky

vysvětlování chyb a nejasností

Byl zadán DÚ.

8.10.2014: Psaní -ě- / -je-

procvičování pravopisu - uvnitř kořene slova je -ě- (pěš+ina), na začátku kořene je -je- (za+jet) - zítra diktát na tento jev!

PS str. 13, cv 2

7.10.2014: Pravopis

- diktát slov na probrané jevy - Pozor: předpona vz- = vzhůru (vzlétnout, vzplanout) + vzpomínka, vzpomínat

- společná kontrola DÚ

PS str. 13, cv. 1

6.10.2014: Předložky

psaní podstatných jmen s předložkami, určování pádů

Byl zadán DÚ.

3.10.2014: Předložky a předpony

PS str. 9, cv 9

učebnice str. 22, cv. 1a - ústně

2.10.2014: Přípony

PS str. 8, cv 7 - tvoření názvů pomocí přípon

VS str. 27, cv. 17

Není DÚ.

1.10.2014: Kořen slova

- vyjmenovaná slova (VS) str. 27, cv. 16

- procvičování psaní předpon, diktát

- kořen slova - pravopis je / ě, kontrola cvičení 12 na str. 9 v PS

PS str. 8, cv 6 - dokončit za DÚ

30.9.2014: Předpony

- procvičování psaní slov s předponami

PS str. 9, cv. 12 - dokončit za DÚ

29.9.2014: Vyjmenovaná slova, stavba slova

Vyjmenovaná slova - cv. 14 za DÚ, cv. 15 doplňování ve škole

PS str. 9, cv. 10 a 11

diktát: viz PS str. 8/ 8 a 9/13

26.9.2014: Stavba slova

diktát: nejjasnější, nejjistější, bezstarostný, neúspěšný, poddůstojník... (hranice předložky a kořene slova)

PS str. 8, cv 8 a str.9, cv.13

V pondělí diktát na tato slova.

24. a 25.9.2014: Stavba slova

pracovní sešit str. 6 - 7, všechna cvičení, do škol.sešitu vymyslet slova s předponami ne-, roz-, bez-, nej- (Pozor: roz+svítit, bez+zubý, nej+jasnější!)

Zadán DÚ

23.9.2014: Stavba slova

rozlišujeme ve slově kořen, předponu a příponovou část

22.9.2014: Stavba slova

slova příbuzná ke slovu les, kořen, předpona, přípona (+ koncovka) - viz učebnice str. 15 - 17

19.9.2014: Práce s textem

PS str. 5, cv 12 - větný vzorec

Vyjmenovaná slova, cv.13

18.9.2014: Pravopis

Diktát - vyjmenovaná slova, řazení slov podle abecedy

Slabičná a hlásková stavba slova - opakování

PS str. 5, cv 12 - 2.a 3.úkol

Byl zadán DÚ

17.9.2014: Pravopis

Vyjmenovaná slova - kontrola domácího úkolu, diktát na známky

PS str. 5, cv. 12 - 1.úkol - opakování skloňování podstatných jmen

16.9.2014: Význam slov

Vyjmenovaná slova, str. 26, cv 10

Pracovní sešit str.4, cv 11

Do škol. sešitu napsat větu se slovem vír a větu se slovem výr.

Zadán DÚ

15.9.2014: Pravopis

Hledání v Pravidlech českého pravopisu - děti si vyzkoušely, že si mohou své chyby opravit - napíší si o Pravidla českého pravopisu Ježíškovi

cvičný diktát - kontrola pravopisu podle Pravidel českého pravopisu

Zadán DÚ

12.9.2014: Význam slov

PS str. 3, cv.8 a 9

věty se slovy být X bít, výr X vír ....

11.9.2014: Význam slov

Ps str. 3, cv.7

Procvičování vyjmen.slov

Zadán DÚ

10.9.2014: Vyjmenovaná slova

PS str. 2, cv 5 - některým dětem dělalo cvičení velký problém, dokončí doma

Cvičný diktát na vyjmenovaná slova

9.9.2014: Vyjmenovaná slova

Úkol: vymyslet větu, která bude obsahovat co nejvíce vyjmenovaných slov.

8.9.2014: Vyjmenovaná slova

opakování, tabulka ve školním sešitě - věc, sloveso, zvíře / rostlina

5.9.2014: Opakování ú, ů

Pozor na slova: túra, manikúra, pedikúra, skútr, trojúhelník, vrkú, bú, hú

4.9.2014: Úvodní hodina

Pracovní sešit (PS) str. 1, cv. 1