Sloh

Kritéria hodnocení slohových prací (celkem 6 bodů):

1 bod - osnova a odstavce

1 bod - dodržení slohového útvaru

2 body - pravopis

1 bod - nápaditost

1 bod - splnění požadavků učitele (např. použij přímou řeč...)

29.hodina, 12.5. Práce s informacemi

- výpisky z učebnice dějepisu

28.hodina, 5.5.2014 Práce s informacemi

klíčová slova

výpisky

výtah

Na příští hodinu přineste učebnici a sešit na dějepis. Vyzkoušíme si vše prakticky!

26. a 27. hodina, 7.4. a 14.4. Dopis

- příprava textů, 2.sloh.práce (Dopis slavné osobnosti)

25.hodina, 21.3.2014 Dopis

- dopis literární postavě, prezentace textů

DÚ: do sešitu napsat dopis filmové postavě (6.A), slavnému fotbalistovi (6.B) - na pondělí 7.4.

24.hodina, 24.3.2014 Dopis

1) úřední

2) osobní - oficiální

               - neoficiální

Osnova dopisu:

1. datum

2. oslovení

3. úvod (pozdrav, poděkování)

4. obsah sdělení

5. rozloučení

6. pozdrav

7. podpis (vlastnoruční)

(8. P.S. - dovětek)

23. hodina, 10.3.2014 Projekt o olympiádě

- prezentace prací, rozbor textů

22.hodina, 3.3.2014 Projekt - pokračování

- příští hodinu odevzdat hotovou práci, formát A4, text + obrázek (lze vytisknout ve škole)

21.hodina, 17.2.2014 Projekt

ZŠ Marjánka v Olympijském parku Soči-Letná 2014 

- texty inspirované olympiádou - jeden olympijský sport, napsat text podle následující osnovy:

1/ úvod - sport, který se mi líbí, který mě překvapil, nejúspěšnější u nás nebo ve světě....

2/ stať - pravidla, popis sportu, popis závodiště, hřiště, trasy..., sportovní náčiní

3/ závěr - můj názor, úspěchy našich sportovců (v tomto sportu) na olympiádě v Soči, oblíbený sportovec

20.hodina, 10.2.2014 Vypravování

- samostatný text omezený body:

1/ 3 odstavce (úvod, vypravování, závěr)

2/ minulý čas

3/ použít přímou řeč

4/ použít slova: lyže, olympiáda, milión, škola

19.hodina, 3.2.2014 Přímá řeč - opakování

- procvičování, pracovní list

18.hodina, 27.1.2014 Přímá řeč

- pracovní list - procvičování zápisu přímé řeči

Příští hodinu KP - přímá řeč.

17. hodina, 20.1.2014 Vypravování, přímá řeč

pravidla pro zápis přímé řeči - přímá řeč v uvozovkách, věta uvozovací

Věta uvozovací:  "Přímá řeč.!?"

"Přímá řeč,!?" věta uvozovací.

16.hodina, 17.1.2014 Pololetní klasifikace

Myšlenkové asociace - vlastní text

15.hodina, 13.1.2014 Oprava 2.kontrolního diktrátu

Pozor: tamější - od tam, osamělý - od sám, samotný, nezapomněli - zapomněl (pamatujeme si)

Vlastní text
- psaní textu s pěti danými slovy
14.hodina, 6.1.2014 Příprava na HT (pouze 6.B)

přípravu naleznete v oddělení Zkoušení a testy

13.hodina, 16.12.2013 Vypravování

Můj štědrý Štědrý den

- vlastní text s následujícím omezením: vypravování, 2 odstavce, přítomný čas, ich-forma, použití slov - láska, Vánoce, vánoční, svíčka, šupina, světlo

12.hodina, 9.12.2013 Vypravování

- děj

- čas minulý, přítomný

- forma vypravování - ich-forma, er-forma

- použití přímé řeči

11. hodina, 2.12.2013 (jen 6.B) Popis pachatele

Text podle fotografie.

10.hodina, 25.11.2013 Popis a vypravování

Práce s učebnicí str. 159 a 160

Vlastní text podle osnovy:

1/ Úvod - popis - místo, čas, doba, atmosféra

2/ Stať - a/ vypravování - setkání hlavního hrdiny s padouchem / s duchem/ s ....

              b/ popis - vzhled, chování, jednání padoucha / ducha/ ....

3/ Závěr - vypravování - střet hlavního hrdiny s padouchem, vyvrcholení, ukončení

9.hodina, 18.11.2013 Vypravování

vlastní text s použitím zadaných slov, dodržení zásad: minulý čas, er-forma (ve 3.osobě č. j.)

8.hodina, 11.11.2013 1.slohová práce

Popis prac.postupu - dýně

7.hodina, 4.11.2013 Popis pracovního postupu

Halloweenská dýně

- popis výroby dýně podle osnovy: 1/ Úvod (co a proč budu vyrábět), 2/ Popis prac.postupu a) pomůcky, potřeby, b) postup práce, 3/ Závěr ( dokončení, umístění, funkce, hodnocení...)

Příští hodinu budeme psát totéž do sešitů na Kontrolní práce na známky!

6.hodina, 21.10.2013 Popis osoby

- dokončení popisu osoby, 6.B popis podle fotografie, 6.A čtení prací, hodnocení, práce s učebnicí

- popis osoby a) vnější (vzhled) - naše práce             b) vnitřní = charakteristika (povaha, zájmy, vlastnosti) - bude se probírat ve vyšším ročníku

5.hodina, 14.10.2013 Popis osoby

6.A - suplování, 6.B - prevcentrum

- popis osoby podle fotografie, samostatná práce

4. hodina, 7.10.2013 Popis osoby

- osnova popisu osoby

- Kdo je to? - krátký text, popis spolužáka

DÚ na 14.10.2013 - přinést fotografii libovolné osoby (výstřižek z časopisu, vytištěné z PC ....)

3. hodina, 30.9.2013 Zvláštní vynálezy

- nákres a popis neobvykého předmětu

- článek pro noviny o zvláštním vynálezu podle osnovy, důraz na členění textu do odstavců

- osnova: 1/ úvod - název vynálezu, jméno vynálezce, místo představení vynálezu světu...

               2/ popis - vzhled vynálezu, velikost, tvar, části, funkce ...

               3/ závěr - zhodnocení, komu je vynález určen, využití  (třída 6.A tento odstavec dokončí doma za DÚ na 7.10.2013)

Velmi chválím žáky 6.A za vypracování DÚ z minulé hodiny -  "slovníkové heslo naběračka".

2. hodina, 13.9.2013 Popis předmětu

uč. str. 147 - 148 - uvádíme důležité rysy předmět, popisujeme podle určitého pořádku (od celku k částem, od vnějšku k vnitřku...)

- popište předmět denní potřeby (hádanka pro ostatní)

- příprava slovníkového hesla (automobil, naběračka - za DÚ)

1.hodina, 16.9.2013 Úvod do slohu

sloh = styl

stylistika = věda o slohu, o způsobu výběru jazykových prostředků

samostatná práce - příběh bez konce (zadán společný začátek - začátek má zaujmout)