Sloh
Kritéria hodnocení slohových prací (celkem 6 bodů):
1 bod - osnova a odstavce
1 bod - dodržení slohového útvaru
2 body - pravopis
1 bod - nápaditost
1 bod - splnění požadavků učitele (např. použij přímou řeč...)
29.hodina, 12.5. Práce s informacemi
- výpisky z učebnice dějepisu
28.hodina, 5.5.2014 Práce s informacemi
klíčová slova
výpisky
výtah
Na příští hodinu přineste učebnici a sešit na dějepis. Vyzkoušíme si vše prakticky!
26. a 27. hodina, 7.4. a 14.4. Dopis
- příprava textů, 2.sloh.práce (Dopis slavné osobnosti)
25.hodina, 21.3.2014 Dopis
- dopis literární postavě, prezentace textů
DÚ: do sešitu napsat dopis filmové postavě (6.A), slavnému fotbalistovi (6.B) - na pondělí 7.4.
24.hodina, 24.3.2014 Dopis
1) úřední
2) osobní - oficiální
- neoficiální
Osnova dopisu:
1. datum
2. oslovení
3. úvod (pozdrav, poděkování)
4. obsah sdělení
5. rozloučení
6. pozdrav
7. podpis (vlastnoruční)
(8. P.S. - dovětek)
23. hodina, 10.3.2014 Projekt o olympiádě
- prezentace prací, rozbor textů
22.hodina, 3.3.2014 Projekt - pokračování
- příští hodinu odevzdat hotovou práci, formát A4, text + obrázek (lze vytisknout ve škole)
21.hodina, 17.2.2014 Projekt
ZŠ Marjánka v Olympijském parku Soči-Letná 2014
- texty inspirované olympiádou - jeden olympijský sport, napsat text podle následující osnovy:
1/ úvod - sport, který se mi líbí, který mě překvapil, nejúspěšnější u nás nebo ve světě....
2/ stať - pravidla, popis sportu, popis závodiště, hřiště, trasy..., sportovní náčiní
3/ závěr - můj názor, úspěchy našich sportovců (v tomto sportu) na olympiádě v Soči, oblíbený sportovec
20.hodina, 10.2.2014 Vypravování
- samostatný text omezený body:
1/ 3 odstavce (úvod, vypravování, závěr)
2/ minulý čas
3/ použít přímou řeč
4/ použít slova: lyže, olympiáda, milión, škola
19.hodina, 3.2.2014 Přímá řeč - opakování
- procvičování, pracovní list
18.hodina, 27.1.2014 Přímá řeč
- pracovní list - procvičování zápisu přímé řeči
Příští hodinu KP - přímá řeč.
17. hodina, 20.1.2014 Vypravování, přímá řeč
pravidla pro zápis přímé řeči - přímá řeč v uvozovkách, věta uvozovací
Věta uvozovací: "Přímá řeč.!?"
"Přímá řeč,!?" věta uvozovací.
16.hodina, 17.1.2014 Pololetní klasifikace
Myšlenkové asociace - vlastní text
15.hodina, 13.1.2014 Oprava 2.kontrolního diktrátu
Pozor: tamější - od tam, osamělý - od sám, samotný, nezapomněli - zapomněl (pamatujeme si)
Vlastní text
- psaní textu s pěti danými slovy
14.hodina, 6.1.2014 Příprava na HT (pouze 6.B)
přípravu naleznete v oddělení Zkoušení a testy
13.hodina, 16.12.2013 Vypravování
Můj štědrý Štědrý den
- vlastní text s následujícím omezením: vypravování, 2 odstavce, přítomný čas, ich-forma, použití slov - láska, Vánoce, vánoční, svíčka, šupina, světlo
12.hodina, 9.12.2013 Vypravování
- děj
- čas minulý, přítomný
- forma vypravování - ich-forma, er-forma
- použití přímé řeči
11. hodina, 2.12.2013 (jen 6.B) Popis pachatele
Text podle fotografie.
10.hodina, 25.11.2013 Popis a vypravování
Práce s učebnicí str. 159 a 160
Vlastní text podle osnovy:
1/ Úvod - popis - místo, čas, doba, atmosféra
2/ Stať - a/ vypravování - setkání hlavního hrdiny s padouchem / s duchem/ s ....
b/ popis - vzhled, chování, jednání padoucha / ducha/ ....
3/ Závěr - vypravování - střet hlavního hrdiny s padouchem, vyvrcholení, ukončení
9.hodina, 18.11.2013 Vypravování
vlastní text s použitím zadaných slov, dodržení zásad: minulý čas, er-forma (ve 3.osobě č. j.)
8.hodina, 11.11.2013 1.slohová práce
Popis prac.postupu - dýně
7.hodina, 4.11.2013 Popis pracovního postupu
Halloweenská dýně
- popis výroby dýně podle osnovy: 1/ Úvod (co a proč budu vyrábět), 2/ Popis prac.postupu a) pomůcky, potřeby, b) postup práce, 3/ Závěr ( dokončení, umístění, funkce, hodnocení...)
Příští hodinu budeme psát totéž do sešitů na Kontrolní práce na známky!
6.hodina, 21.10.2013 Popis osoby
- dokončení popisu osoby, 6.B popis podle fotografie, 6.A čtení prací, hodnocení, práce s učebnicí
- popis osoby a) vnější (vzhled) - naše práce b) vnitřní = charakteristika (povaha, zájmy, vlastnosti) - bude se probírat ve vyšším ročníku
5.hodina, 14.10.2013 Popis osoby
6.A - suplování, 6.B - prevcentrum
- popis osoby podle fotografie, samostatná práce
4. hodina, 7.10.2013 Popis osoby
- osnova popisu osoby
- Kdo je to? - krátký text, popis spolužáka
DÚ na 14.10.2013 - přinést fotografii libovolné osoby (výstřižek z časopisu, vytištěné z PC ....)
3. hodina, 30.9.2013 Zvláštní vynálezy
- nákres a popis neobvykého předmětu
- článek pro noviny o zvláštním vynálezu podle osnovy, důraz na členění textu do odstavců
- osnova: 1/ úvod - název vynálezu, jméno vynálezce, místo představení vynálezu světu...
2/ popis - vzhled vynálezu, velikost, tvar, části, funkce ...
3/ závěr - zhodnocení, komu je vynález určen, využití (třída 6.A tento odstavec dokončí doma za DÚ na 7.10.2013)
Velmi chválím žáky 6.A za vypracování DÚ z minulé hodiny - "slovníkové heslo naběračka".
2. hodina, 13.9.2013 Popis předmětu
uč. str. 147 - 148 - uvádíme důležité rysy předmět, popisujeme podle určitého pořádku (od celku k částem, od vnějšku k vnitřku...)
- popište předmět denní potřeby (hádanka pro ostatní)
- příprava slovníkového hesla (automobil, naběračka - za DÚ)
1.hodina, 16.9.2013 Úvod do slohu
sloh = styl
stylistika = věda o slohu, o způsobu výběru jazykových prostředků
samostatná práce - příběh bez konce (zadán společný začátek - začátek má zaujmout)